【學生心晴】家人溝通

近日聽到有同學因為大學選科問題同屋企人意見不合,令到佢地好苦惱。同屋企人溝通唔到,好似係絕大部分年輕人都會遇到嘅事,覺得屋企人講極都唔明,咩都係佢岩晒,我錯晒,會唔會都係你平日嘅內心想法?
點解細個戈陣又唔覺自己同屋企人有咁大鴻溝架呢?咁係因為青少年踏入青春期,追求獨立自主,唔似以前咁聽晒父母話,佢地有自己嘅意見,認為父母應該要尊重佢地,但同時父母擔心子女思想未夠成熟,作決定唔夠深思熟慮,往往都會阻止或者提出意見,同時,青少年係青春期注重朋輩,容易受朋友影響,所以父母講嘅說話就更加聽唔入耳啦。面對青少年咁突然嘅轉變,父母都未必咁快可以適應,未能夠馬上去調整溝通方式,所以子女同父母就成日都發生爭執啦,久而久之,子女就會覺得同佢地溝通好困難。
咁呢個千古難題有冇解決方法呢?答案係……有嘅!我地要有一個開放、願意溝通嘅態度先,雖然話青少年會覺得呢D係自己嘅事,唔需要父母同意,但都考慮返父母係出於關心嘅角度,而且佢地嘅經驗都係我地無嘅,不妨聽聽睇下會唔會有更好嘅選擇,畢竟我地在意嘅係件事,而唔係誰對誰錯呀!同時我地都可以同屋企人溝通返自己咁做嘅原因係咩,表達返自己其實都唔係魯莽行事。另外就係要保持尊重同接納嘅心態,即使我地唔同意父母嘅意見,都應該友善咁去看待,而唔係佢地一講野就擺出唔想聽嘅態度。
 如果您或身邊嘅人有以上困擾,歡迎致電28723143預約本會心理諮詢及輔導服務,同我們嘅心理輔導員傾訴,一起尋找更多解決方法。