【學生心晴】抑鬱症

每個人都有唔開心同沮喪嘅時候,成日唔開心同沮喪,呢啲係咪就係抑鬱呢?

抑鬱症其實係一種常見嘅情緒病,究竟有幾常見呢?世界衞生組織估計全球大約有3.5億人患抑鬱症。2017年一份關於澳門抑鬱症流行率嘅研究報告成功電話訪問超過1000名本澳成年居民。研究結果顯示8%嘅人有抑鬱,即係每100人入面就會有8個人有抑鬱,而女性(9.3%)患抑鬱較男性(6.6%)普遍,抑鬱症流行率係年長女性人群更高達13.4%。大家真係要多啲關心身邊嘅朋友同家人呀!

抑鬱係咪淨係唔開心呢?是咁的,抑鬱係有分程度嘅,有人症狀輕啲有人症狀重啲。症狀可能包括情緒低落,興趣減退(即係平時鍾意做嘅嘢變冇咁鍾意做)、體重明顯變化(增加或減少)、睡眠習慣改變(例如難入睡、早醒、訓太多)、覺得攰或者冇活力、坐立不安、其他人同你反映你嘅動作或者講野比平時緩慢、覺得自己無價值或者感到內疚、對未來失去希望、難集中注意力或者難做決定、諗死亡或自殺相關嘅嘢。不過,症狀要持續兩週先有機會被診斷為抑鬱症嘅,長期中度或者重度嘅抑鬱症會影響我地日活或者各方面表現,持續咁落去可以好嚴重架!

抑鬱症最嚴重時候會引致自殺,希望大家唔好輕視抑鬱症啦!有規律嘅身體鍛煉可以提升我地嘅情緒,學啲放鬆嘅技術(冥想、瑜珈等)可以有助我地減輕壓力、焦慮,如果大家身邊有朋友或家人患抑鬱症,我地除左陪伴佢地,聽佢地訴傾(記得係要不加批評嘅傾聽,唔好否定佢地嘅感受同想法),仲可以鼓勵佢地尋找專業協助(搵心理輔導、睇心理保健或精神科)。如果遇到以上困擾,可以致電28723143預約本會的心理諮詢及輔導服務同我地嘅心理輔導員傾訴。另外,衛生局轄下的塔石、筷子基、黑沙環、海洋花園及湖畔嘉模衛生中心都開設咗心理保健門診,為有需要人士提供專業協助。